Лаборатория L4 „Транспортен инженеринг и реинженеринг"
Секция S1 „Мехатронни технологии за зелен транспорт "
доц. д-р Пламен Пунов (ТУ-София)
За лабораторията
Лабораторията извършва изследвания върху екологичните проблеми на двигателите с вътрешно горене и съвременни
мехатронни технологии за намаляване на замърсяването на околната среда. Изследванията са базирани на
математично моделиране на горивния процес и образуването на токсични компоненти в отработените газове както
и на експериментално изследване в стендови и реални експлоатационни условия.
Дейности
Лабораторията провежда изследвания върху работния процес и образуването на токсични компоненти в
отработените газове на двигателите с вътрешно горене.
- Математично моделиране на работния процес на ДВГ/ Numerical modeling the engine operating
cycle;
- Експериментално изследване на работния процес в ДВГ в стендови условия/ Experimental study the
engine operating cycle;
- Експериментално измерване на токсичните показатели на ДВГ в стендови условия/ Experimental
study on engine pollutants;
- Експериментално изследване на ефективните показатели на ДВГ/ Experimental study on engine
output parameters;
- Експериментално измерване на токсичните показатели на леки автомобили в реални (пътни)
условия/ Experimental study on automotive real drive emissions;
Услуги
- Разработване на математични модели на различни горивни процеси в ДВГ/ Development of engine
simulation models.
- Експериментално измерване на налягането в цилиндъра на ДВГ и анализ на горивния процес чрез
динамиката на топлоотделяне/ Experimental study the in-cylinder pressure and rate of heat
release.
- Експериментално измерване на токсичните компоненти в отработените газове на ДВГ в стендови
условия/ Experimental study the engine pollutants on an engine test bed.
- Експериментално измерване на ефективните показатели на ДВГ в стендови условия/ Experimental
study the engine output parameters on an engine test bed.
- Експериментално измерване на токсичните компоненти в отработените газове на леки автомобили
в реални (пътни) условия/ Experimental study on automotive real drive emissions.
Оборудване
Секцията разполага със следното оборудване:
- Натоварваща система за измерване на мощност на двигатели с вътрешно горене с мощност 160kW и
максимална честота на въртене 10000 min-1/ Engine eddy-current brake with nominal power 160
kW and rated speed of 10000 min-1
- Газоанализатор/ Engine exhaust gas analyzer;
- Димомер/ Smoke meter;
- Разходомер за гориво/ Fuel flow meter;
- Цифрова система за измерване на физични величини/ Data acquisition;
- Система за управление на ДВГ/ Engine management system;
- Система за измерване на налягането в цилиндъра на ДВГ/ ICE indicating system.
доц. д-р Пламен Пунов (ТУ-София)
За лабораторията
Лабораторията извършва изследвания върху екологичните проблеми на двигателите с вътрешно горене и съвременни мехатронни технологии за намаляване на замърсяването на околната среда. Изследванията са базирани на математично моделиране на горивния процес и образуването на токсични компоненти в отработените газове както и на експериментално изследване в стендови и реални експлоатационни условия.
Дейности
Лабораторията провежда изследвания върху работния процес и образуването на токсични компоненти в отработените газове на двигателите с вътрешно горене.
- Математично моделиране на работния процес на ДВГ/ Numerical modeling the engine operating cycle;
- Експериментално изследване на работния процес в ДВГ в стендови условия/ Experimental study the engine operating cycle;
- Експериментално измерване на токсичните показатели на ДВГ в стендови условия/ Experimental study on engine pollutants;
- Експериментално изследване на ефективните показатели на ДВГ/ Experimental study on engine output parameters;
- Експериментално измерване на токсичните показатели на леки автомобили в реални (пътни) условия/ Experimental study on automotive real drive emissions;
Услуги
- Разработване на математични модели на различни горивни процеси в ДВГ/ Development of engine simulation models.
- Експериментално измерване на налягането в цилиндъра на ДВГ и анализ на горивния процес чрез динамиката на топлоотделяне/ Experimental study the in-cylinder pressure and rate of heat release.
- Експериментално измерване на токсичните компоненти в отработените газове на ДВГ в стендови условия/ Experimental study the engine pollutants on an engine test bed.
- Експериментално измерване на ефективните показатели на ДВГ в стендови условия/ Experimental study the engine output parameters on an engine test bed.
- Експериментално измерване на токсичните компоненти в отработените газове на леки автомобили в реални (пътни) условия/ Experimental study on automotive real drive emissions.
Оборудване
Секцията разполага със следното оборудване:
- Натоварваща система за измерване на мощност на двигатели с вътрешно горене с мощност 160kW и максимална честота на въртене 10000 min-1/ Engine eddy-current brake with nominal power 160 kW and rated speed of 10000 min-1
- Газоанализатор/ Engine exhaust gas analyzer;
- Димомер/ Smoke meter;
- Разходомер за гориво/ Fuel flow meter;
- Цифрова система за измерване на физични величини/ Data acquisition;
- Система за управление на ДВГ/ Engine management system;
- Система за измерване на налягането в цилиндъра на ДВГ/ ICE indicating system.