Лаборатория L4 „Транспортен инженеринг и реинженеринг"

Секция S1 „Мехатронни технологии за зелен транспорт "

доц. д-р Пламен Пунов (ТУ-София)

За лабораторията

Лабораторията извършва изследвания върху екологичните проблеми на двигателите с вътрешно горене и съвременни мехатронни технологии за намаляване на замърсяването на околната среда. Изследванията са базирани на математично моделиране на горивния процес и образуването на токсични компоненти в отработените газове както и на експериментално изследване в стендови и реални експлоатационни условия.

Дейности

Лабораторията провежда изследвания върху работния процес и образуването на токсични компоненти в отработените газове на двигателите с вътрешно горене.

  • Математично моделиране на работния процес на ДВГ/ Numerical modeling the engine operating cycle;
  • Експериментално изследване на работния процес в ДВГ в стендови условия/ Experimental study the engine operating cycle;
  • Експериментално измерване на токсичните показатели на ДВГ в стендови условия/ Experimental study on engine pollutants;
  • Експериментално изследване на ефективните показатели на ДВГ/ Experimental study on engine output parameters;
  • Експериментално измерване на токсичните показатели на леки автомобили в реални (пътни) условия/ Experimental study on automotive real drive emissions;

Услуги

  •  Разработване на математични модели на различни горивни процеси в ДВГ/ Development of engine simulation models.
  •  Експериментално измерване на налягането в цилиндъра на ДВГ и анализ на горивния процес чрез динамиката на топлоотделяне/ Experimental study the in-cylinder pressure and rate of heat release.
  •  Експериментално измерване на токсичните компоненти в отработените газове на ДВГ в стендови условия/ Experimental study the engine pollutants on an engine test bed.
  •  Експериментално измерване на ефективните показатели на ДВГ в стендови условия/ Experimental study the engine output parameters on an engine test bed.
  •  Експериментално измерване на токсичните компоненти в отработените газове на леки автомобили в реални (пътни) условия/ Experimental study on automotive real drive emissions.

Оборудване

Секцията разполага със следното оборудване:

  • Натоварваща система за измерване на мощност на двигатели с вътрешно горене с мощност 160kW и максимална честота на въртене 10000 min-1/ Engine eddy-current brake with nominal power 160 kW and rated speed of 10000 min-1
  • Газоанализатор/ Engine exhaust gas analyzer;
  • Димомер/ Smoke meter;
  • Разходомер за гориво/ Fuel flow meter;
  • Цифрова система за измерване на физични величини/ Data acquisition;
  • Система за управление на ДВГ/ Engine management system;
  • Система за измерване на налягането в цилиндъра на ДВГ/ ICE indicating system.